21 Kasım 2018 Çarşamba

İLK ADAY ÜMMET AKIN

Aydın Büyükşehir Belediye Başkanlığı için adaylığı ilk açıklanan isim Ümmet Akın oldu.
Akın'ın siyasi hayatı  2005 yılında başladı.
Bir dönem yaptığı Ortaklar Belde Belediye Başkanlığı'nın ardından Germencik İlçe Belediye Başkanı seçildi.
Büyükşehir Belediye Meclisi'nde sık sık başkan Özlem Çerçioğlu ile karşı karşıya geldi.
Akın, "Germencik'te yaptıklarım benim teminatımdır" diyerek yaşadığı kentin tamamını yönetmeye talip oldu. 

Kimine göre bu büyük bir hayaldi.
Ama O "Ben geldiğim yeri biliyorum" diyerek karşılık verdi.
Seçimlere daha yıllar varken çalışmaya başladı.
İlçe ilçe, köy köy, mahalle mahalle dolaştı.
Seçimlere daha 5 ay varken adaylığı ilk açıklanan isim oldu.
Bu ona daha bir şevk verdi.
Tempoyu en yükseğe çıkardı
Şimdi bir süredir güne cemaatle beraber kıldığı sabah namazı ile başlıyor.
Kahvaltı, esnaf ziyareti, pazar ziyareti derken, gece yarılarına kadar mahalle mahalle, sokak sokak dolaşıyor. 

Ücretsiz izne ayrılan ilkokul öğretmeni eşi Gazel hanım başta olmak üzere,
Germencik Belediyesi'nin gazetesi "İncir"i dağıtan Hasret Koçyiğit ve Melike Uyguç,
Özel Kalem Müdürü Kenan Çelik,
İnstagram paylaşımlarını yapan İlayda Akbay.
Medya sorumluları Musa ve Numan Ölmez kardeşler,
Ümmet Akın'a eşlik eden ekibin görünmez kahramanları.

Ümmet Akın'ın enerjisi hemen hiç bitmiyor.
Ayakkabısının delik tabanını gösteren Özel Kalem Müdürü Kenan Çelik'in ifadesiyle;
Bir günde yürüdükleri mesafe hiç bir zaman 10 kilometreden aşağıya düşmüyor
Zaman zaman 18-20 kilometrelere ulaştığı da oluyor. 

Ben de sayın başkanın davetlisi olarak bu ziyaretlerinden birine katıldım ve yoğun geçen ziyaretlerini sorma fırsatı buldum.
İşte o röportaj;

H. Işık: Ümmet Akın'ın bir günü nasıl geçiyor?

Ü. Akın: Bir günü yoğun geçiyor. İyi kullanmaya çalışıyoruz zamanı. Vatandaşlarımızın içindeyiz, halkımızın içindeyiz. Onların bilgilerinden, tecrübelerinden, yaşadığı sorunlardan, fırsatlardan tespit ettiğimiz konuları, projeleri Büyükşehir belediye başkanı olduğumuzda hayata geçireceğiz. Dolayısıyla biz zaten Aydın Büyükşehir Belediye Başkanlığı aday adaylığı hayalini kurduğumuzda biz Aydın'ın sorunlarına inandık, fırsatlarına inandık. İnanan insanlarla da beraber birlikte başarırız. 

H. Işık: Ben ilk defa sizin gezinize katıldım ve gerçekten yoğun bir temponuz var. Eşiniz de bu yoğun tempoda sizi yalnız bırakmıyor. Zaman zaman eşinizin "artık yeter, biraz kendine zaman ayır, dinlen" dediği anlar olmuyor mu?

Ü. Akın: Yoo hoca hanım zaten kendisi eğitimci. Konunun tabii ki sahada böyle zorluklarının olacağını, acılarının olacağını, tatlılıkların, güzelliklerin olacağını biliyor. Dolayısıyla bana da çok destek oluyor. O yüzden ben zorluk yaşadığımızı düşünmüyorum. İnsanlarımızla birlikte olmak bizi mutlu ediyor. Zorlamıyor yani daha çok memnun oluyoruz. Mutlu oluyoruz. Hatta onların pozitif enerjisinden inanılmaz bir katkı sağlıyoruz kendimize.

H. Işık: Geziler ne zaman başladı, ne kadar süredir devam ediyor?

Ü. Akın: Yaklaşık bizim çalışmalarımız 2 yıl 2 ay oldu. Ama benim sahada sokakta gezmem, sivil toplum kuruluşları ve ilçe belediye başkanlarımızı ziyaret etme şeklindeki gezilerimiz, vatandaşlarımızı ilçelerinde, köylerinde ziyaret etmemiz 1 yıl 2 ay gibi bir zaman oldu şu an itibariyle. 

H. Işık: Şu ana kadar Büyükşehir Belediye başkanlığı için ismi açıklanan ilk aday sizsiniz. Adaylığınızın açıklanmasının ardından bu gezilerinizin sayısı daha da arttı ve hemen her güne çıktı. Bu sizce bir avantaj mı?

Ü. Akın: Evet öyle oldu. İnanmış aday olarak inananlarla birlikte ilk aday olarak Milliyetçi Hareket Partisi'nden Ümmet Akın olarak benim ismim açıklandı. Ben aslında normalde de çalışıyordum ama şimdi daha bir planlı, daha bir programlı bir şekilde, belli  bir strateji ile önümüzdeki zamanı da iyi kullanmaya çalışıyoruz. 31 Mart'ta Aydınlı hemşehrilerimizin belediye başkanı olarak onlara hizmet etmek bize nasip olur inşallah diyorum.