30 Aralık 2016 Cuma

SÖKE'YE SOSYAL BİLİMLER LİSESİ AÇILACAK

MİLLİ EĞİTİM İL MÜDÜRÜ PERVİN TÖRE, 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA SÖKE'YE SOSYAL BİLİMLER LİSESİ AÇMAYI PLANLADIKLARINI SÖYLEDİ

AK Parti Söke İlçe Teşkilatı tarafından düzenlenen "Söke’nin Sorunları" konulu toplantıda konuşan Pervin Töre, Söke'de FETÖ/PDY terör örgütü soruşturması kapsamında kapatılan bir okulu gelecek eğitim öğretim döneminde Sosyal Bilimler Lisesi olarak açmayı planladıklarını kaydetti. 
Söke’nin eğitimde en sorunsuz ilçelerden biri olduğunu söyleyen Töre “Söke’de derslik başına düşen öğrenci sayısı 18’dir. Söke’de şu anda 2’li eğitim yapan okul yok, bütün okullarımız tekli eğitim yapıyor. Söke’de şu anda okul öncesi eğitim yüzde 80 dolayında. Hedefimiz okul öncesi eğitimi yüzde 100’lere çıkarmak. Söke’ye son yıllarda yapılan yardım 20 milyon TL. ye buldu. Sökeliler Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi istiyor. Bunun için çalışıyoruz. Önümüzdeki eğitim öğretim yılında FETÖ’dan kapanan okulların birine Sosyal Bilimler Lisesi açılacak. Sökelilerin Tarım Lisesi istekleri oldu. İstihdam garantisi olan alanlarda Meslek Liseleri açmak için çalışmalarımız sürüyor. İstihdam garantisi sağlanırsa Tarım Lisesini Söke’ye açabiliriz.”dedi.
Kendisine gelen talepler arasında Özbaşı okulunun tekrar açılması olduğunu söyleyen Töre “Özbaşı ilkokulunda 4 sınıfta toplam 21 öğrenci var. Bunun yanında ortaokul bölümünde ise toplam 25 öğrenci var. İlkokuldaki öğrenci sayısını 40’a çıkarın, ben hemen açayım.”dedi. (İSMAİL ERAVCI)