24 Mayıs 2017 Çarşamba

FETÖ'NÜN SÖKE'DEKİ ÖĞRETMEN YAPILANMASINA İLİŞKİN DAVADA 4 TAHLİYE

İLK KEZ HAKİM KARŞISINA ÇIKARILAN 12 TUTUKLU SANIKTAN 4'Ü TAHLİYE EDİLİRKEN, TÜM SANIKLARA YURT DIŞI YASAĞI KONULDU

Aydın 3. Ceza Mahkemesi'nce Aydın Gençlik Merkezi Fethi Sekin Tiyatro Salonu'nda görülmeye başlanan davanın ilk duruşmasına 12’si tutuklu ve 10’u da adli kontrol şartıyla serbest bırakılan 22 sanık katıldı. Dava kapsamında firari 1 öğretmenin de arandığı öğrenildi. 
Cumhuriyet Savcısı İlhan Köse tarafından hazırlanan iddianameye göre, 12’si tutuklu 23 sanık hakkında, silahlı terör örgütüne üye olmak, faaliyetlerine katılmak suçlarından 7.5 yıl ile 15 yıl arasında ceza isteniyor.

SANIKLAR SÖKE'DEN GENİŞ GÜVENLİK ÖNLEMLERİ ALTINDA SEVK EDİLDİ

Aydın'da yapılacak duruşma için Söke T Tipi Kapalı Cezaevi'nden 11'i tutuklu 9'u tutuksuz toplam 20 Fetö/Pdy sanığı sevk edildi.
Sevk için Söke İlçe Jandarma Komutanlığı bir subay, 3 astsubay, 4 uzman jandarma, 12 uzman erbaş ve 15 jandarma er olmak üzere toplam 35 personel görevlendirdi.
Sevk sırasında yol güzergahındaki ilçelerde de jandarma komutanlıkları yol güvenliğine yönelik tedbirler aldı.

SANIKLARIN İFADE ALMA İŞLEMİ 2 GÜN SÜRDÜ

2 gün süren ifade alma işlemi sırasında sanıklar, kendilerine sorulan Fetö üyeliğini kabul etmediklerini belirtti.
Bu suçlamayla anılmasından dolayı büyük bir acı ve ızdırap duyduğunu ifade eden tutuklu sanıklardan A.G. "Aklımı kiraya vermediğimi, kendi kararlarımı kendimin vereceğimi herkes bilir. Bu örgütün emir-komuta zinciri içerisinde olduğunu medyadan öğrendim. Bu hain örgüt içerisinde yer almam mümkün değildir." diye konuştu. 
Kendisinin milli şuur içerisinde olduğunu ve öğrencilerine de sürekli bu duyguları aşılamak amacında olduğunu savunan A.G'nin, bu şekilde kendini savunması ve cezaevinde okuduğu kitaptan bir bölümü paylaşacağını söylemesi üzerine, mahkeme başkanı "Yeter şov yapma" dedi.
Başkan, sanık A.G.’ye terör örgütüyle bağlantılı Aktif Eğitim-Sen’e niçin üye olduğunu ve Bank Asya’daki 9 adet katılım hesabını sordu. 
Sanık A.G., “Ben bu sendikanın Fetö’ye ait olduğunu bilmiyordum. Sosyal ve özlük haklarımı korumak için üye oldum. 18 Temmuz sabahı istifa etmek için başvuru yaptım. Bankadaki hesabı 2012 yılında açtım. Faizsiz olduğu için tercih ettim, Fetö’ye ait olduğunu bilmiyorum” şeklinde yanıtladı.
A.G’nin bu yanıtı üzerine mahkeme başkanı, “Bank Asya’nın açılışına katılan tek sivilin Fetullah Gülen olduğunu bilmiyor musun?” diye çıkıştı. 
A.G. bu çıkışa, “Bilmiyordum, cezaevine eşim ziyarete geldiğinde söylemişti” şeklinde yanıt verdi.  
MAHKEMENİN 2. GÜNÜNDE 4 TAHLİYE GELDİ

İfade işlemlerinin tamamlanmasının ardından davanın 2. gününde mahkeme başkanı Mustafa Ümit ara kararını açıkladı. 
Ara karara göre, tutuklu 12 sanıktan 4’ü serbest bırakıdı, tüm sanıklara yurt dışı yasağa kondu ve sanıkların mal varlığı üzerindeki tedbir kaldırıldı. Dava 26 Eylül'e ertelendi.