15 Eylül 2014 Pazartesi

ONLAR DİDİM'İN İLK EĞİTİMLİ ÇOBANLARI OLACAK


DİDİM'DE GERÇEKLEŞTİRİLEN "SÜRÜ YÖNETİM VE ELEMANI" MESLEK EDİNDİRME PROGRAMINA 12 KİŞİ KATILIYOR

"Sürü Yönetim ve Elemanı" meslek edindirme programı, Türkiye Çalışma ve İş Kurumu, Didim Gıda Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü, Didim Halk Eğitim Merkezi ile Didim Ziraat Odası'nca ortaklaşa gerçekleştiriliyor.
Didim’de ilk kez gerçekleştirilen eğitimlere İlçe Tarım Müdürlüğünce yapılan seçmeler sonucu başarılı olan 12 kursiyer katılıyor.
15 iş günü süren kursta katılımcılara günlük 20 TL kurs harcırahı ödeniyor.
Proje sorumlusu Ziraat yüksek Mühendisi Belgin Sıtkı “Bu eğitimlerde kursiyerlere Sürü yönetimi Elemanı kimdir?, merada hayvan bakımı, küçükbaş hayvan zapturap(hayvan yakalama, besleme ve bakımı, buna bağlı hastalıklar) hasta kayıt tutma, Rasyon bilgisi (yemleme) ve koyun kırpma konularında eğitim veriyoruz.” dedi.
Didim Gıda Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü İsmail Efe de, eğitim sonunda başarılı olan eğitimli çobanların devlet desteklemelerinden faydalanabileceğini belirtti.