11 Eylül 2014 Perşembe

58 YIL SONRA GELEN MEZUNİYET



SÖKELİ EMEKLİ ÖĞRETMEN MUSTAFA GENÇ 1956 YILINDA KAYIT YAPTIRDIĞI HUKUK FAKÜLTESİNİ YARIM YÜZYIL SONRA BİTİRDİ

Söke'nin Çeltikçi mahallesinde ikamet eden 83 yaşındaki Genç, görme özürlü olmasına rağmen özel aparatlarla ders kitaplarını okuyup Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. 
Emekli öğretmen Genç, 1956 yılında başladığı Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi eğitimine ailevi nedenlerden dolayı ara vermek zorunda kaldı.
1998 yılındaki öğrenci affı ile kaydını yenileyen Genç, yaklaşık yarım yüzyıl önce kaydolduğu okuldan mezun olmanın sevincini yaşadı. 
Evli ve 4 çocuk sahibi Genç, okuma ısrarı nedeniyle zaman zaman çevresinden tepki görmesine rağmen, hiçbir zaman okuma azmini kaybetmediğini belirtiyor.  
"Çevremdekiler bana, 'Yaşın ilerledi. Okuyup mezun olmaya ömrün yetmez. Sen üniversiteyi asla bitiremezsin. Hem okuyup da ne olacaksın' dediler. Ama ben üniversiteyi bitirmeye kararlı olduğumu, tamamlayıp avukat olacağımı söyledim. Bunu da başardım. Gençlerimiz şunu kesinlikle unutmasın. Bir insan sabır ve azimle okursa, başaramayacağı şey yoktur. Başarının anahtarı azim ve sabırdır. 83 yaşında ve yüzde 90 görme engelli olmama rağmen bunu başardım. Sağlıklı olanlar bunu daha kolay bir şekilde başarabilir." 
Adeta azmin sembolü olan 83 yaşındaki yüzde 90 görme engelli Mustafa Genç, diplomasını 21 Eylül’de Ankara’da düzenlenecek törenle alacak.