30 Ocak 2016 Cumartesi

YILDIZ'DAN BÜYÜKŞEHİR ÇIKIŞI

CHP AYDIN MİLLETVEKİLİ HÜSEYİN YILDIZ, YANLIŞLIKLA ÇIKARILAN BÜYÜKŞEHİR YASASI'NIN DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ

Hüseyin Yıldız Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada, ilçe belediyelerinin gelirlerinin yüzde 40'ının büyükşehirlere aktarıldığını kaydetti.

Yıldız, "bütünşehir yasasını geçirdiniz, üzülerek söylüyorum. Bütünşehir yasasını geçirirken, yanlışlıkla da geçirdiniz, özellikle ilçe belediyelerinin gelirinin yüzde 40'ı büyükşehirlere döndü. Bir örnek vereceğim size: Ben Didim'de yaşıyorum, turizm bölgesi, nüfusu 70 bin; yazın 500 bin kişi oluyor, 500 bin. Siz o ilçeye 70 bin kişilik nüfusuna göre İller Bankasından pay veriyorsunuz, ona göre eleman, personel veriyorsunuz ama yazın 500 bin insana hizmet ediyor o belediye başkanı, 500 bin insana. Ben size soruyorum: Sizin üzerinize 200 kilo, 300 kilo yük bindirdiğim zaman yürüyebilir misiniz, hizmet edebilir misiniz? Ben şunu söylüyorum: Kuşadası, Didim, Bodrum, Çeşme, burada milletvekilleri içinde belediye başkanlığı yapmış arkadaşlarımız var, gelsinler, orada, sadece yazın bir hizmet etsinler, görsünler. Tekrar ediyorum, İller Bankasından 70 bin kişiye karşılık aldığınız payla, 70 bin nüfuslu olarak aldığınız personel yetkileriyle 500 bin veya 1 milyon insana hizmet edemezsiniz. AKP'ye, özellikle size sesleniyorum, gelin, bu dönemde bu kanunu değiştirelim, Bütün şehir yasası aynı şekilde Melih Gökçek yasası olarak geçti, bütün köyleri bağladınız mahalle yaptınız. Aydın'da 496 tane köy var. Merkezden diğer köye gitmek için 150 kilometre yol gitmek lazım. Ben size soruyorum: Bir araba sahibi merkeze bir conta değiştirmeye gidecek, conta 10 lira, harcadığı para 250 lira, böyle bir yasa olabilir mi?Onun için, bu kanunu biz bir an öne Meclise getirip yeniden düzenlememiz gerektiği inancını taşıyorum." dedi.