6 Ocak 2016 Çarşamba

KIZINI TOPRAĞA VEREN ANNENİN MUTLULUK GÖZYAŞLARI

SÖKE'DE GÖZYAŞLARI ARASINDA TOPRAĞA VERİLEN MİNİK EFSUN'UN ANNESİ SERGÜL KATO'NUN "EFSUNLU ORMAN" HAYALİ GERÇEK OLDU

HÜSEYİN IŞIK

Japon eşiyle Söke'de davullu zurnalı bir düğünle dünya evine giren Sökeli Sergül Serhatlı Kato, kısa bir süre önce 9 aylık kızı Efsun'u kaybetti. 
Japonca'da serin yerde açan çiçek anlamına gelen Efsun, 26 Aralık 2015 tarihinde Söke Yenikent Camii'nde kılınan cenaze namazının ardından son yolculuğuna uğurlandı. 
Güzeller güzeli biricik kızı Efsun'u elleriyle toprağa veren anne Sergül'ün acısı günler geçse de dinmek bilmedi.
"Hiçbir şey aynı değil. Ben aynı ben değilim. Evet dik duruyorum, evet isyan etmemeye çalışıyorum ama geberiyorum acıdan! Allah'ım diyorum, Allah'ım bu seferki sınavımı veremeyeceğim sanırım! Allah'ım dayanamıyorum." diyerek acısını sosyal medyadan dostlarıyla paylaştı.
Yaşadığı dayanılmaz acı içerisinde aklına gelen "Efsunlu Orman" düşüncesi onun için yeni bir umut oldu. 
Bedenen yok olan bebeğinin adına dikilecek minik fidanlar, onun yerine büyüyecek, adını yaşatacak, kuşlara, böceklere, hayvanlara yuva olacaktı.
Bu düşünceyle yeniden yaşama tutunan Sergül Kato, "Efsunlu Orman" için Tema Vakfı'yla temasa geçti.
Vakıf, ağaçlandırma çalışması yaptığı Balıkesir'in Bayat bölgesinde "Efsunlu Orman" isimli bir hatıra ormanı oluşturmak için kampanya başlattı.
2 bin ağaçlık orman kampanyasına 4 günde yaklaşık 4 bin bağış yapıldı. 
Minik kızının anısını yaşatacak olmanın buruk sevincini yaşayan Sergül Kato, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda; "Çok teşekkürler. Biraz önce hıçkıra hıçkıra Efsun'suzluğuma ağlıyordum, ama şimdi mutluluktan gözyaşlarım! Ben size nasıl teşekkür edilir bilmiyorum! İyi insanların varlığını bilmek bana iyi geldi. Kızımın sebep olduğu bu orman bütün insanlığa şifa olsun inşallah! Allah hepinizden razı olsun!" diyerek bağışçılara olan şükranlarını dile getirdi.