27 Şubat 2014 Perşembe

HALE TAN'DAN "YILIN 12 AYI YAŞAYAN VE YAŞANABİLEN DİDİM" VAADİ

DİDİM DYP BELEDİYE BAŞKAN ADAYI HALE TAN PROJELERİNİ AÇIKLADI

Hale Tan, "Belediye Başkanı seçildiğim takdirde Didim İlçesi için “Yılın 12 ayı yaşayan ve yaşanabilen bir Didim” hayalim var. İnsanın kimliğine ve kişiliğine katkıda bulunacak bir İlçe yapılandırma idealiyle belediyecilikte hizmet anlayışını farklı bir boyuta taşımak istiyorum." dedi.  
İşte Hale Tan'ın proje vaatleri: 

- Didim'de vasfını yitirmiş orman arazisinde kurmayı planladığım ''Çevre ve Yaz Kampı''nı Didim Belediyesine kazandırmak istiyorum. Görev aldığım süreçte bu proje; Didim ve Avrupa ülkelerinden binlerce öğrencinin katılacağı 1 haftalık kamplar sayesinde, öğrenim gören gençlerin kişisel gelişim, tiyatro, müzik, folklor, resim, spor gibi branşlarda eğitim almasını sağlayarak yeteneklerini ve kendilerini keşfetmelerine zemin oluşturacaktır.
 
- Kentin tüm verilerini ve arşivini dijital ortama taşımak, belediyeyi 24 saat halkına hizmet veren, denetlenebilen ve bürokrasinin minimuma indirildiği bir kuruluş olmasını sağlamak amacıyla ''Kültür Şehri Didim'' projesini hayata geçireceğim.   
 
- Didim’in tüm sokaklarında aydınlatma ve çevre düzenleme çalışmaları yapılacak. Sokaklar yeniden Didim’in kültür-sanat ve turizm alanları olarak yaşama döndürülecek.  

- İhtiyaç sahibi vatandaşların ihtiyaçlarını onurlu ve çağdaş bir şekilde giderebilmelerini sağlamak amacıyla “Sosyal Market” kuracağım.  

- Motivasyon Konakları kuracağım. Her yıl binlerce kişinin eğitim göreceği ve hizmet alacağı Motivasyon Konakları mahallede yaşayan, genç-yaşlı, kadın, erkek her kesimin ortak buluşma ve kaynaşma mekânı fonksiyonu görecek.
 
- Didim Kültür Vakfı’nı kuracak. Sivil Toplum Kuruluşlarını bir araya getirerek Didim için yapılacak her proje de fikir birliğine varılacak.
 
- “Touch Screen” teknolojisi ile kurulacak dijital kütüphane, binlerce kişinin hizmet alacağı bir eğitim-kültür yuvası olarak hizmet verecektir.
 
- Didim Belediyesi, 130 Avrupalı Kenti temsil eden Eurocities-Avrupalı kentler Birliği'ne üye olacaktır.
 
- Didim gelişmiş ülkelerde kullanılan temizlik araçlarıyla donatılacaktır. Çöp toplanması, hijyen ve temizlik, son teknoloji araçlarla, dakika dakika hazırlanmış program çerçevesinde özenle yapılacak. 

- Didim’de bulunan okul ve dini mekânların temizliği de özel olarak oluşturulacak "Hijyen Mobil" araçları ile devamlı olarak sağlanacaktır.
 
- Didim Yaz Spor Okullarıyla, gençlerin sporla iç içe olabilecekleri ortamlar oluşturulacak. Proje bünyesinde Yüzme Okulu, futbol, basketbol, kontrollü deniz sporları, tenis ve satranç gibi 10'dan fazla amatör branş bulunmaktadır. Didim Belediyesi'nin desteğiyle, gençlerimizi bütün eğitimlerden ücretsiz yararlanacaktır. 
 
- Ayrıca İstanbul’un en ünlü 2 ayrı eğlence mekanını Didim’e kazandırıp 12 ay eğlence de doyum sağlamak projelerimin mihenk taşlarındandır.
 
- Didim’in sezon sürecini uzatıp esnafın yüzünü güldüreceğim. Sezon boyunca belli aralıklarla D-Marin içerisinde canlı konserler organize edilecek. Türkiye’nin önemli isimlerini konser ve gösteriler için Marina’da ağırlanacaktır.
 
- Didim’e gerekli düzenlemelerden sonra liman inşaatı yapılıp uluslararası seyahat gemilerin Kuşadası gibi Didim’i de ziyaret etmeleri sağlanacak. Esnafımızın yüzünü güldüreceğiz.
 
- Plajlarımızı renkli çirkin üst üste görüntüden kurtarıp, Avrupa tadında düzenli, şık plajlar haline getirilecek. Bazı kurumlarla anlaşma yapıp tek renk beyaz olmak üzere şemsiye düzeni sağlanacak. Beach’ler dizayn edilecek. Ünlü markaların Didim’de yer alması sağlanacaktır.
 
- Kış Turizm’ini hayata geçirmek için uluslararası festivaller ve etkinlikler düzenlenecek.
 
- Kadınlar için söyleşi programları organize edilecek. Didim’li kadınlara iş istihdamı sağlanacak. Köylerimizdeki kadınları dahi ekonominin içine entegre edilecek. Kendi paralarını kazanmalarını sağlanacak ve en önemlisi Didim markası yaratılacaktır. Didim’e has ürünleri, yetileri Didim markası altında toplayacağız.
 
- Uluslararası fuarları Didim’e taşıyacak Fuar merkezi kuracağız. Böylelikle esnafımızın ve otellerimizin yüzü yine gülecek.
 
- Doktor’a olan ihtiyaç malum. Devlet Hastanemizde doktor açığımızı kapatmak ve yetkin doktorları istihdam etmek için gerekli organizasyon yapılacaktır.
 
- Belediye olarak alınacak teşviklerle rüzgar enerjisi ile elektrik maliyetinde 1/10 oranında indirim sağlanacak.
 
- Park ve bahçelerde ücretsiz filtreli güvenli internet ağı kurulacak.
 
- e-devlet hizmetlerinin tamamı ayağınıza gelecek. Her vatandaş kendilerine özel verilecek şifrelerle belediye hizmetlerine ulaşacak.
 
- Engelliler için sanat okulu kurulacak. Alanlarında büyük başarılara imza atmış eğitmenlerle eğitimler verilecek. Onlara kamu alanında iş imkanı verilerek ekonomiye kazandırılacak.
 
- Film gösterimleri ve seminer gibi değişik etkinlikler için çok amaçlı salon inşaa edilecek.
 
- 20 öğrencinin aynı anda faydalanabileceği, Bilgisayar ve İnternet Erişim Salonu kurulacak. Bu salonda ders çalışmalarına olanak sağlayacak etüd çalışmaları organize edilecek.
 
- Sokakların daha güvenli olması ve hırsızlığın azalması için esnaf ile teknolojik alt yapı hazırlanacak ve her sokağa kablosuz kamera sistemi kurularak 24 saat izlenme imkanı sağlanacak.
 
- Tüm sorunlara halk ile beraber yerinde çözüm üretilecek. Düzenli mahalle sohbetleri gerçekleşecek. Halkın sorunlarına beraberce çözümler üretilecek.