24 Şubat 2014 Pazartesi

"BETTER COTTON" SÖKE'DE DE ÜRETİLECEK

DÜNYA TEKSTİL DEVLERİ "BETTER COTTON" YÖNTEMİYLE ÜRETİM YAPILMASINI İSTİYOR

‘Better Cotton’, sürekli alıcı bulacağı için mevcut pamuk üretimine alternatif olarak görülüyor. Yerli pamuk üreticilerinin primler nedeniyle zorluk yaşadığı ve pamuk alıcılarının ithalat yapmak zorunda kaldığı son yıllarda, pamuk üreticisi ve alıcının yüzünü güldürecek ‘Better Cotton’ yöntemi Türkiye’de ilk kez Ege Bölgesi’nde belirlenen pilot alanlarda uygulamaya geçti. 

Ulusal Pamuk Konseyi Başkanı Barış Kocagöz konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada,  “Dünyada pamuk üretiminin standartlarını belirleyen Nike, H&M, Adidas ve Marks&Spencer gibi tekstil devleri pamukta bir standart belirledi. İyi Pamuk İnisiyatifi’ni (BCI) oluşturdular. Ve bu markalar iş verdiği tedarikçiden de bu standartta üretim istemeye başladı. Türkiye’deki üretici de BCI pamuğunu bulamadığı için Afrika, Hindistan ve Pakistan’dan ithalat yapmak zorunda kalıyordu. Türkiye bu konudan eksik kalmasın istedik. 2 yıllık çalışmanın ardından bunu başardık. İlk pilot ekip kuruldu. Şu anda bizim bölgemizde Söke, Koçarlı, Menemen’de Beter Cotton üretimi başlayacak. Türkiye genelinde 8 noktada üretim yapılacak. Bu yıl hedef 14 bin tonluk bir üretim.  Önce 40 bin ardından da 80 bin tonluk bir üretim hedefleniyor." dedi.

İlk etapta mevcut pamuktan yüzde 5’e varan bir fiyat farkı oluşacağını belirten Kocagöz,” Beter Cotton’da kontrollü ilaç kullanımından su tasarrufuna ve çalışan işçinin sigortasının ödenmesine kadar çeşitli kriterler var. Organik pamuk üretimi zor olduğu için bu daha iyi bir alternatif." şeklinde konuştu.