9 Şubat 2014 Pazar

DİDİM CHP'DE ADAYLIK TEPKİSİ

DİDİM İLÇE VE GENÇLİK KOLLARI BAŞKANLARI İSTİFALARINI AÇIKLARKEN, KAMACI BAŞKA BİR PARTİDEN ADAYLIK İMASINDA BULUNDU
22 Aralık tarihinde Genel Merkez tarafından adaylığı açıklanan mevcut belediye Başkanı Mümin Kamacı’nın adaylıktan alınarak yerine CHP’den Belediye Meclis Üyesi adaylığı için başvuru yapan Didim Turizm Derneği Başkanı Deniz Atabay’ın aday gösterilmesi Didim’de tepkiye yol açtı. Partililer CHP İlçe Binası önünde toplanarak karara tepki gösterdi. 

Belediye Başkanı Mümin Kamacı konuşmasında ’30 Mart’ta seçim pusulasında ismimi göreceksiniz’ dedi. CHP İlçe Başkanı ve Gençlik Kolları Başkanı da karara tepki olarak istifa edeceklerini açıkladı.

Didim’de 22 Aralık tarihinde Genel Merkez tarafından adaylığı açıklanan mevcut belediye Başkanı Mümin Kamacı 9 Şubat 2014 Pazar günü gerçekleşen Parti Meclisi toplantısında adaylıktan geri çekilerek yerine CHP’den Belediye Meclis Üyesi adaylığı için başvuru yapan Didim Turizm Derneği Başkanı Deniz Atabay Belediye Başkan adayı olarak belirlendi.
Kararın ilçede duyulması üzerine 2 dönemdir CHP’den seçilerek Didim Belediye Başkanlığı görevini yürüten Belediye Başkanı Mümin Kamacı ve çok sayıda partili CHP Didim İlçe Binası önünde 9 Şubat 2014 Pazar akşamı saat 20.30’da toplanarak karara tepki gösterdi.
‘Burası Ankara Değil Didim’ ve ‘Didim İlacı Mümin Kamacı’ sloganları arasında açıklama yapan Belediye Başkanı Mümin Kamacı kararı değerlendirdi.
Kamacı konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
“Elimize henüz resmi bir karar gelmiş değil, ancak yaptığımız telefon görüşmelerinden de anlaşıldığı üzere 2014 yerel seçimleri için adaylıktan çekilmem söz konusu. Bunun bu saatte olması etik değil, 22 Aralık’ta ismim açıklandı. O tarihten bu yana 3. Dönem için hep birlikte çalışıyoruz. Herşey hazır, Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Özlem Hanım’da çok üzgün. Bu kararın etik olmayan doğru olmayan tarafı 1,5 ay sonra ‘pardon’ demeleri. Ben bu pardonu iyi anlamış değilim, sizlerin de iyi anlamadığını biliyorum. Gereği ne ise yapılacak. Yarın İlçe Teşkilatım ve Belediye meclis üyelerim ile toplanarak karar vereceğiz. Sonuçta 30 Mart’ta yapılacak seçimlerde oy pusulasında benim ismim olacak.  3. Dönemde farklı bir amblemle orada olabiliriz, dert değil. Ankara’da masa başında karar verenlerde neyin ne olacağını göstereceksiniz, biliyorum. Emek verdiğim, gönül verdiğim yerden istemeyerekte olsa koparılıyorum. 89’dan bu yana kolay değil, acımı kalbime gömüyorum. Yarın Didim’i kazanmak için yolumuza devam edeceğiz. Bu ip gögüsleyecek ekip biziz. Hiçbir şey bitmiş değil, kaçmış değil, moraliniz yüksek olsun.”
CHP Didim İlçe başkanı Şavgu Aydın da, İlçe Başkanlığı görevinden istifa edeceğini duyurarak “Bugünde masa başında kimse Didim’in kaderiyle oynayamaz. Ankara ordaysa sandık burada başkanım. Sizinle oynadılar. Kimsenin sizi görevden almasına izin vermem yarın istifa ediyorum." şeklinde konuştu.
İlçe Gençlik Kolları Başkanı Başkanı Caner İnceoğlu ise, “Ben de İstifa ediyorum.” dedi.