23 Nisan 2015 Perşembe

ÜCRETLİ OTOPARK YENİDEN DAVA KONUSU


AYDIN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNİN EFELER, KUŞADASI, NAZİLLİ, SÖKE VE DİDİM İLÇELERİNDE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ ÜCRETLİ OTOPARK UYGULAMASININ YÜRÜTMESİNİN DURDURULMASI İSTEMİYLE DAVA AÇILDI
Daha önce uygulamanın iptali kararını alan Aydın 2. İdare Mahkemesi'nde açılan davada, uygulamanın yürütmesinin durdurulması isteniyor.
Kuşadası'nda ikamet eden Haldun Haşmet Aysan tarafından açılan davada, Aydın Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nin  Efeler, Söke, Nazilli, Kuşadası ve Didim'de 10 Mart tarihinde kabul ettiği kararın iptali talep ediliyor.
Vatandaşların tepkisine neden olan Aydın Büyükşehir Belediyesi'nin Söke, Nazilli, Kuşadası ve Didim'de başlattığı ücretli otopark uygulaması Kuşadalı avukat Nilgün Öğünçlü ve arkadaşlarının açtığı dava sonucu iptal edilmişti.

İptalin ardından mahkeme kararında belirtilen gerekli düzenlemeleri yaptıklarını kaydeden Büyükşehir Belediyesi, 10 Mart 2015 tarihinde yapılan meclis toplantısında uygulamayı yeniden başlatmış, m
ecliste yapılan oylamada, Nazilli, Didim, Kuşadası ve Söke'de yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerindeki otopark yerlerinin Aybel'e kiralanması oy çokluğuyla kabul edilmiş, Söke ve Nazilli'nin cadde ve sokakları aylık 7 bin, Kuşadası ve Didim'in de 10 bin lira karşılığı 5 yıl süreyle Aybel'in olmuştu.