7 Nisan 2015 Salı

SÖKELİ ÖZCAN TBMM'DE ROMANLARIN TEMSİLCİSİ OLACAK


SÖKE UĞUR MUMCU PARKI YAKININDAKİ SEPETÇİ ROMANLARDAN ÖZCAN PURÇU, CHP'NİN AÇIKLADIĞI KONTENJAN MİLLETVEKİLİ ADAYLARI ARASINDA 

Cumhuriyet Halk Partisi milletvekili kontenjan adayları Genel Başkan Yardımcısı Haluk Koç tarafından açıklandı.

Kılıçdaroğlu'nun açıkladığı listede yeralan Söke Uğur Mumcu Parkı yakınındaki Sepetçi Romanların oturduğu bölgede yaşayan 37 yaşındaki Özcan Purçu, 7 Haziran'daki genel seçime İzmir 1. Bölge 5. sıradan kontenjan adayı olarak girecek.


Hayatını romanların sorunlarının çözümüne ve örgütlenmesine adayan Özcan Purçu’nun ilginç bir yaşam öyküsü var.

Söke'nin ‘Çingene Mahallesi’ diye bilinen Sepetçiler bölgesinde doğan Özcan Purçu, ailesiyle birlikte tahta direk ve naylonla kurulmuş çadırın önünde plaj şemsiyesi yaparken, aynı zamanda mum ışığında ders çalıştı.

Purçu kendi hayat hikayesini, "Ailem 1950'li yıllarda Çanakkale'den Söke'ye göç etmiş. Ben Söke'de ancak iki yatak konabilen, eskidiği için üç ayda bir yenisi kurulan naylon çadırda doğdum. Tuvalet ve banyonun dışarda olduğu, suyun yakındaki camiden taşındığı Roman Mahallesi'nde büyüdüm. Çadırda mum ışığında, sokak lambası altında ders çalıştım. Sepet örerek aileme destek oldum. Annemin terlikleriyle okula gittim." şeklinde anlatıyor.

Hayatının akışını azmi sayesinde değiştiren Purçu, birincilikle bitirdiği lisenin ardından üniversiteden mezun oldu. “O çamurdan kurtulmak için okumam lazımdı” diyen Özcan Purçu, bugün TBMM’ye girmeye hazırlanıyor. 

Özcan Purçu'nun kontenjan adaylığı ilk kez TBMM'de temsil edilmeyi bekleyen Romanlar arasında da büyük sevinç yarattı. 

Romanlar sosyal medya hesaplarında yaptıkları paylaşımlarda, "Evet başardık hep beraber yüzyıllardır görünmeyen, hor görülen, aşağılanan, yok sayılan Romanların artık Özcan Purçu gibi bir milletvekilleri olacak Romanlar artık ilk kez mecliste temsil edilecek" şeklinde duygularını dile getirdiler.