9 Nisan 2015 Perşembe

SÖKE KIZ MESLEK DÜNYAYA ÖRNEK OLUYOR


AVUSTRALYALI EĞİTİMCİLER ADINI DÜNYAYA DUYURAN OKULUN EĞİTİM ORTAMINI YERİNDE GÖRMEK ÜZERE SÖKE'YE GELDİ

Haber: Hamdi Akgül

2013 Microsoft Yenilikçi Öğretmenler Türkiye Forumu'nda uluslararası başarı kazanarak,  'Microsoft Partners in  Learning School 2013’ ünvanını  elde eden Söke Cafer Efe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin eğitim ortamı ilgi çekiyor.

Bu kapsamda dünyanın öbür ucundan Avustralya'dan bir heyet Söke'ye geldi.

Avusturalyalı Öğretmenler heyetinde bulunan idareci ve öğretmenler 7- 9 Nisan 2015 tarihlerinde 3 gün boyunca Söke Cafer Efe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde incelemelerde bulundu. 

Avustralya’nın Melbourne şehrindeki, ‘Dallas Brooks Community Primary Shool’ öğretmen ve idarecilerini, Söke İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Mehmet Apaydın, Okul Müdürü Nilgün Girgin İzci konuk etti.

Misafir eğitimciler, okulun bölümlerini gezerek diğer öğretmen ve öğrencilerle tanıştılar. Her atölyede üretim yapılması, öğretmenler öğrenciler arasındaki uyumlu çalışma Avusturalyalı öğretmenleri etkiledi. 

Karşılıklı sunumlarla daha çok yakınlaşan öğretmenler ve idareciler, eğitim alanında karşılıklı görüş alış verişinde bulundu.

Okulda uygulamalı eğitim ve proje hakkında sunum yapan Havva Zeybek Şentaş ve okul müdürü Nilgün Girgin İzci'nin yanı sıra, Tekstil Alan Şefi Gülay Küçükboyacı ve Tekstil Öğretmeni Umut Yıldırım öğrencileri ile birlikte tezgahta kumaş örme ve yaptıkları ürünleri uygulamalı olarak gösterdiler. 

Yiyecek içecek bölümünde hazırlanan Söke yemeklerini birlikte yiyen Avusturalyalı ve Türk öğretmenler dostluk ve kaynaşmayı artırdı. 

Söke Cafer Efe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, You Are The Brain (Beyin Sizsiniz) adlı Konsantrasyon Artırıcı Besinlerle Başarıyı Artırma konulu proje, İstanbul Forumunun ardından, Ortadoğu ve Güney Afrika ülkeleri arasında da Birinci  olmuş ve İspanya’nın Barcelona kentinde düzenlenen Microsoft in Education Global Forumunda, 150 ülke 23 bin Öğretmenin katıldığı Forumda Türkiye'yi temsil etmiş ve ‘’Microsoft Partners in  Learning School 2013’’ ünvanını almıştı.  

Avusturalya'dan gelen yenilikçi öğretmen ve idarecilere, eğitim ve öğretim alanlarının incelenmesinin  yanı sıra  bölgemizin tarihi kültürel ve turistik yerleri;  Kuşadası Güvercin Ada Kalesi, Priene, Miletos, Doğanbey Köyü, Bafa Gölü, Selçuk Efes Antik Kenti, Meryem Ana, Şirince Köyü, Didim Apollon Tapınağı ve Karacasu  Aphrodisias antik kenti gezdirildi.