26 Ağustos 2014 Salı

OKUL MÜDÜRLERİNİN DÜŞÜK PUAN İSYANI


SÖKE'DE ÖRGÜTLÜ EĞİTİM SENDİKALARI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ ÜNAL AYDIN'I İSTİFAYA DAVET ETTİ

Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü binasının kapısına, üzerinde‘Eğitim’de Siyasi Kadrolaşmaya Hayır’ yazılı siyah çelenk ve üzerinde ‘Yandaş satılık koltuk’ yazılı siyah koltuk bırakan öğretmenler düşük puanlama ile görevlerine veda eden müdürlere destek çıkarak, Söke İlçe Milli Eğitim Müdürü Ünat Aydın’ı istifaya davet ettiler.

Eğitim-Sen Söke Temsilcisi Hayri Yaptarerek, Türk-Eğitim Sen Söke Şubesi Başkanı Nihat Çiftçi ile Eğitim-İş Söke Şubesi Başkanı Abdullah Divarcı’nın kaleme aldığı ortak deklarasyon, megafondan sloganlar eşliğinde okunarak Söke Öğretmenevi önünde toplanan yaklaşık 100 kadar sendikalı öğretmen tarafından alkışlarla destek buldu. 

Eğitim-Sen Söke İlçe Temsilcisi Yaptaterek’in okuduğu ortak deklarasyonda ise şu ifadelere yer verildi.

“Yönetici görevlendirme yönetmenliği kapsamında görev yaptıkları okullarda yasal yöneticilik görevlerini tamamlayarak havuza alınan 31 okul müdüründen 15’i 75 puanın altında kalınca görevlerine veda etmeye hazırlanıyor. Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmesine İlişkin Yönetmelik’te belirtilen puanlama sistemi, MEB’in eğitim yöneticilerini belirlerken işi şansa bırakmak istemediğini göstermiştir. Eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde tamamı siyasal kadrolardan oluşan üst düzey yöneticilere yüzde 60, sınırlı sayıda okul bileşenlerine ise yüzde 40 puanlama imkanı verilerek, eğitim yöneticisi olarak görevlendirileceklerin 75 puan alması şartı getirilmiştir. AKP Hükümeti, her alanda olduğu gibi eğitim alanında kadrolaşmak için, Türkiye genelinde olduğu gibi Söke’de de eğitim yöneticilerinin değerlendirilmesinde karanlık yüzünü göstermiş ve eğitim yöneticilerinde bir kıyıma imza atmıştır. Yaşanan bu hukuksuzlukların sonucunda yapılan değerlendirmede,  Söke’de 31 eğitim yöneticisinden, 15 eğitim yöneticisine siyasi kayırmacılığın, siyasi kadrolaşmanın sonucu olarak yeterli puan verilmemiştir. Yandaş sendikaya üye olan tüm eğitim yöneticileri, takla atmayla, biat etmeyle ve yalakalıkla yüksek puanlar alıyorsa, bu siyasi kadrolaşmanın bir sonucu değilse ya nedir?   Takdiri Söke Kamuoyuna bırakıyoruz."