24 Aralık 2015 Perşembe

KUŞADASI'NDAN 7 SAAT YÜZEREK SİSAM'A KAÇTI

KUŞADASI'NDAN YÜZEREK YUNANİSTAN'A GEÇEN SURİYELİ MİLLİ YÜZÜCÜ YAŞADIKLARINI ANLATTI
Suriyeli sporcu Ameer Mehtr umuda yolculuğu sırasında yaşadıklarını yerleştiği İsveç'in Ursvik kentindeki mülteci kampında gazetecilerle paylaştı.
Mehtr, "1.5 yıl önce Şam'dan ayrılarak Lübnan'a geçtim. İki ay önce Türkiye'ye geldim. Kuşadası Güzelçamlı Mevkii'nden. gece saat 03.00 sıralarında denize girip, 8 mil yüzerek Samos Adası'na 7 saatte geçtim." dedi.
Şam'da beş yıl süren iç savaşta ailesini, işini ve tüm varlığını kaybettiğini anlatan Ameer Mehtr, "Ya savaşacaktım ya da kaçacaktım. İnsanları öldürmeyi aklımın ucundan bile geçirmedim. Bu nedenle Türkiye'ye geldim, uzun süre boyunca yaptığım planı uygulamaya koydum. Gece karanlığında denize atladım yanımda yüzen bir şişme yastığın üzerinde kıyafetlerim ve gemilere karşı ezilme tehlikesine karşılık kuvvetli bir fenerim vardı. Yaklaşık 4 saat sonra üşümeye başlamıştım. Vücuduma sürdüğüm yağların etkisi geçmişti. Korkmuştum, birçok kez aklıma ölüm geldi ama Şam'da kalsam zaten ölecektim. Sonunda adaya ulaşmayı başardım. Buradan da İsveç'e geldim. İsveç'te yüzme ve kick boks eğitmenliği yapmak istiyorum." şeklinde konuştu.