26 Kasım 2016 Cumartesi

NİKAHLARINDAN 6 YIL SONRA TELLİ DUVAKLI GELİN OLDU

17 GÜNDE EVLENMEYE KARAR VEREN ARGAVLILI SEYFETTİN GÜLLÜSÜMBÜL İLE TUZBURGAZLI AYŞE KOYUNCU 6 YIL SONRA DÜĞÜN YAPTI 

Argavlılı Seyfettin Güllüsümbül (61) kendisine bakması için anlaştığı Ayşe Koyuncu (46) ile 6 yıl önce nikah kıyarak evlendi. 
Nikahta eşine gelinlik giydirerek düğün yapacağı sözü veren Güllüsümbül, eşinin ısrarları üzerine bu sözünü 6 yıl sonra yerine getirdi.

ÖNCE BAKICISI SONRA EŞİ OLDU

30 yaşındayken geçirdiği bel fıtığı rahatsızlığı nedeniyle her iki ayağını da kullanamaz duruma gelen 3 çocuk babası Seyfettin Güllüsümbül ,eşinin ölümünden sonra Ayşe Koyuncu ile tanıştı.
Yüzde 78 oranında işgöremezlik raporu bulunan Seyfettin Güllüsümbül, “İlk eşimi 6 yıl önce kanserden kaybettim. Yarı engelli olduğum için bakıma ihtiyacım vardı. Şu anki eşim Ayşe ile oğlumun çöp şiş dükkânında tanıştık. Oğlumun dükkanına yemek için gelmişlerdi. Tanıştıktan sonra bana bakmasını teklif ettim. Önce düşündü sonra 'Olur' dedi ve bana bakmaya başladı. Birbirimizi tanıdıktan sonra evlenme teklifinde bulundum. O da kabul etti. 17 gün içinde nikah kıydık ve evlendik. O gün eşime 'Sana bir gün gelinlik giydireceğim ve düğün yapacağımın' sözünü verdim. O günden bugüne kadar eşimi oyalamıştım. Ama 6 yıl sonra da olsa verdiğim sözü yerine getirerek gelinlik giydirdim ve düğün yaptım.” dedi.

EŞİNE VERDİĞİ SÖZÜ 6 YIL SONRA YERİNE GETİRDİ

Evlendikten sonra eşinin annesiyle birlikte oturduğu Söke'nin Tuzburgazı Mahallesi'ndeki evine taşınan Seyfettin Güllüsümbül, yıllar sonra verdiği sözü yerine getirmeye karar verir.
Düğün günü belirlenir, Muğla'nın Yatağan ilçesinden meşhur bir davul-zurna ekibi tutulur, 40-50 tavuk alınır. Komşuların yardımıyla yemekler pişirilir. Tuzburgazı'nda yapılan düğünde gelin Ayşe Koyuncu dillere destan bir düğünle yıllardır hayalini kurduğu beyaz gelinliğini giyer.
Tuzburgazı'nda yapılan köy düğününde önce "Kına Gecesi" yapılır. Gelin Ayşe Koyuncu geleneklere uygun bir şekilde bindallısını giyer, oyunlar oynanır.
Düğün günü yıllardır hayalini kurduğu beyaz gelinliği giyen gelin Ayşe Güllüsümbül, “6 yıl önce annemin Aydın’da Bağ-Kur işi vardı. Onu hallettikten sonra çöp şiş yemek istedik. O sırada eşimle tanıştım. 'Bana bakabilir misin' diye teklifte bulununca 'Ailem razı olursa olur' dedim. Kısa bir süre sonra evlenme teklifi geldi. Önce kabul etmedim. Kendisi, sakat olduğu için evlenmek istemediğimi söyleyince ben de sakatlıkla alakasının olmadığını söyledim. ''Belki ben de bir kaza geçirerek senin gibi olurum'' diye cevap verdim. Nikah sonrası bana bir söz vermişti. O sözün yerine gelmeyeceğini düşünmüştüm ama sağolsun sözünde durdu ve yerine getirdi. Ben gelinlik o da damatlık giyerek düğün yaptık, çok mutlu oldum. O gün benim için en heyecanlı gündü” diye konuştu.

İBRAHİM TATLISES'TEN AKÜLÜ SANDALYE

Yaklaşık 15 yıl önce ünlü türkücü İbrahim Tatlıses'le tanışan Seyfettin Güllüsümbülle sanatçı arasında o günden bu yana devam eden sıkı bir dostluğun temeli atılmış.
Tatlıses'in Kuşadası'ndaki oteline geldiğinde eşini ve kendini aldırdığını söyleyen Seyfettin Güllüsümbül, "Bana 15 yıl önce bir akülü sandalye aldı. Yıllar içinde eskidi. Eskiyince telefonla görüştük ve ikinci akülü sandalye yaklaşık 2 ay önce konuşmamızdan iki gün sonra geldi. Kendisi bizi ziyarete Tuzburgazı'na da geldi. Düğüne gelemedi, ancak daha sonra ziyaretimize geleceğini söyledi.” diye konuştu. (HÜSEYİN IŞIK)