26 Eylül 2016 Pazartesi

VALİLİKTEN DOMUZ ETİ AÇIKLAMASI

AYDIN VALİLİĞİ DOMUZ ETİ SATICISI C.C.'NİN SOSYAL MEDYA HESABINDAN ORTAYA ATTIĞI İDDİALARLA İLGİLİ AÇIKLAMA YAPTI

Valilikten yapılan açıklamada,  C.C.'nin gündeme getirdiği sucuk üretim tesisinden 21 Eylül’de numune alınarak analiz yaptırılmak üzere laboratuara gönderildiği ve denetim sonucunda herhangi bir olumsuzluğa rastlanılmadığı kaydedildi. 
Açıklamada,  Turistik tesislerin ve et ile ilgili işletmelerin (yemek sektörü) yoğun olduğu Efeler, Kuşadası, Didim ve Söke ilçelerimizde çapraz denetim uygulanmış ve bu denetimler günlük 11 denetim ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir. İlimiz genelinde toplam 24 denetim ekibi ile eş zamanlı yapılan çalışmada 720 adet işyeri denetlenmiş, 720 adet numune alınmıştır. Alınan numuneler Denizli ve Afyon Gıda Kontrol Laboratuarlarına gönderilmiştir. 214 numunenin analiz sonuçları uygun çıkmıştır, 506 numunenin sonucu beklenmektedir. Ayrıca İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğümüzce 1500 adet domuz eti kiti alınarak ilçelerimize dağıtılmıştır. Domuz eti kiti; et ve gıda ürünlerinde domuz eti varlığının saptanmasında kullanılan ve 10 dakika gibi hızlı bir sürede "sonuç veren" bir üründür. Tüm ilçelerimiz İl Müdürlüğümüzün koordinasyonunda, yıl boyunca, denetimlerini sürdürmektedir.” denildi.