1 Eylül 2016 Perşembe

DİDİMLİ BALIKÇILAR SEZONU AÇTI

DİDİM'DE BALIKÇILAR AV YASAĞININ SONA ERMESİYLE BİRLİKTE "VİRA BİSMİLLAH" DİYEREK DENİZE AÇILDI

İLK GÜN DENİZE AÇILAN BALIKÇILAR BOL BALIKLA GERİ DÖNDÜ 

Denge Gazetesi'nin haberine göre, yıpranmış ağlarını onaran, motor ve radar bakımlarını yapan, teknelerini yenileyen balıkçılar, bereketli bir sezon için "vira bismillah" diyerek, derya kuzularının peşine düştü.   
Onardıkları ağları gemilere alan, botları suya indiren Didim’in Taşburun Balıkçı Barınağı’nda demirli bulunan gırgır tekneleri, gece karanlığında av için sert sayılan 5-7 kuvvetinde rüzgarın etkili olduğu Didim açıklarına denize açıldı. Teknelerin ağları, ilk gece sardalye, palamut ve kefal balığı ile doldu. 
Bol balıkla dönen tekneleri Altınkum iskelesinde vatandaşlar karşıladı. 
Tekneleriyle sabah Altınkum iskelesine yanaşan balıkçılar, sardalyenin kasasını vatandaşlara 50 liradan sattı.   
Akköy Su Ürünleri Kooperatifi Başkanı Cengiz Ovalıoğlu, yeni sezondan umutlu olduklarını belirterek, bol bereketli bir sezon geçirmeyi temenni etti.  
Ovalıoğlu, “Taşburun Balıkçı Barınağı'nda demirli bulunan tekneler, ağların istiflenmesi, vinçlerin halatlara çekilmesi ve cihazların kontrolü sonrası Didim açıklarına doğru hareket etti. Bu sezonun geçen yıldan daha bereketli olacağını bekliyoruz, umutlarımız o yönde. Kazasız belasız bir sezon temenni ediyorum” diye konuştu. (EDİZ VERDİOĞLU)