23 Kasım 2015 Pazartesi

TÜRKİYE'DE SADECE DİDİM'DE VAR


AVRUPA'NIN EN KÜÇÜK DENİZ KUŞLARINDAN OLAN "FIRTINA KIRLANGICI"NI TÜRKİYE'DE SADECE DİDİM'DE GÖREBİLİRSİNİZ

Fırtına Kırlangıcı yaşam alanı olarak genellikle açık denizler ve okyanusları seçen, kuş gözlemcilerinin mutlaka görmek ve fotoğraflamak istedikleri özel bir kuş türü olarak biliniyor.

Fırtına Kırlangıcı'nın Didim'deki varlığı Esra Karakaya Anadolu Lisesi Biyoloji öğretmeni Turgut Ege ve öğrencilerinin oluşturduğu Didim Kuş Gözlem Topluluğu tarafından kayıt altına alınıyor.

Didim’de öğrencileriyle birlikte kuş gözlemciliği ve bireysel olarak da kuş fotoğrafçılığı yapan Turgut Ege, topluluk olarak bugüne kadar birçok kuş türünü kayıt altına aldıklarını belirterek, "Bunlardan biri Didim için özel bir kuş türü olan Fırtına Kırlangıcı. Her yaz birçok kuş gözlemcisi bu kuşu gözlemlemek ve fotoğraflamak için bizimle irtibata geçiyor ve ilçemize geliyor." dedi. 

Ege, son olarak kuş bilimcisi Doçent Çağan Şekercioğlu'nun da Didim'e gelerek, TRT Belgesel Kanalı adına Fırtına Kırlangıcıyla ilgili çekimler yaptığını söyledi.