27 Kasım 2015 Cuma

KIRMIZI PLAKA ÇADIRDA


ÖZCAN PURCU VERDİĞİ SÖZÜ TUTTU VE KIRMIZI PLAKAYLA İLK ZİYARETİNİ NAYLON ÇADIRLARDA YAŞAYAN ROMANLARA YAPTI

Çadırda doğup büyüyen ve Türkiye'nin ilk Roman milletvekili olan Sökeli Özcan Purçu, kırmızı plakayla gittiği İzmir'in Urla ilçesi Sıra Mahallesi'nde naylon çadırlarda yaşayan Romanlar tarafından çiçeklerle karşılandı.

Purçu burada yaptığı konuşmada, desteklerinden dolayı Roman vatandaşlara teşekkür etti ve yıkım tehlikesiyle karşı karşıya oldukları mahallelerinin İzmir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu tarafından kamulaştırılacağı müjdesini verdi. 

Romanlar'dan çocuklarını erken evlendirmemelerini ve okutmalarını isteyen Purçu, "Ben de sizler gibi naylon çadırda doğup büyüdüm. Elektrik olmadığı için gaz lambası ışığında ders çalıştım, çeşmemiz yoktu camiden su taşıdım, ayakkabım olmadığı için annemin terliği ile okula gittim. Ama yılmadım. Sizin de beni örnek almanızı ve okumanızı istiyorum." dedi.