25 Kasım 2015 Çarşamba

GÜNGÖR PURA KADIN ANI PARKI AÇILDI

KATLEDİLEN KADINLARIN ANISI SÖKE’YE KAZANDIRILAN YENİ PARKTA YAŞATILACAK
Söke Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan ve Çeltikçi Mahallesi Morkent Evleri yanında bulunan Güngör Pura Kadın Anı Parkı törenle açıldı.
Söke Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan parkta katledilen kadınların anıları ve Sökeli hayırsever Güngör Pura’nın adı yaşatılacak.
3 Bin 733 m2’lik alana kurulu Güngör Pura Kadın Anı Parkı’nda, çeşitli çocuk oyuncakları, spor aletleri, anıt duvar, pergule ve yürüyüş bandı yeralıyor.
Belediye Başkanı Süleyman Toyran parkın açılışında yaptığı konuşmada; “Bu parkta katledilen kadınlarımızın anısı yaşatılacaktır. Diğer taraftan parkımıza adını verdiğimiz Sökeli eğitimci ve hayırsever Güngör Pura, ilçemize Belediyeye yaptığı bağışla Fatma Suat Orhon Müze ve Sanat Evini, eğitime yaptığı bağışlarla Savuca Fatma Suat İlkokulu ve Turizm Meslek Lisesi gibi önemli eğitim kurumlarını kazandırmış, eğitime de katkısı hala devam etmektedir. Güngör Pura Söke’de yükseköğrenim gören ilk üç kadından biridir. Bu nedenle Güngör Pura isminin kadın anı parkımıza çok yakıştığını belirtmek isterim.” dedi.
Hayırsever Güngör Pura da; “Kişiyi kişi yapan memleketi, eşi, dostları ve çevresidir. Bende de bir paylaşma duygusu oluştuysa bunu ben Sökelilere borçluyum. Söke bana değil, ben Söke’ye çok şey borçluyum” şeklinde duygularını ifade etti.
Parka adı verilen hayırsever Güngör Pura kimdir?
1928 Söke´de dünyaya geldi. Kocagözoğlu İlkokulu´nun ardından orta okul ve liseyi İzmir Amerikan Kız Koleji´nde bitirdi. İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü´nden mezun olduktan sonra İsviçre´de Lisans Üstü Eğitim yaptı. 1961-62 yıllarında Ege Üniversitesi Çocuk Psikolojisi Bölümü´nde çalıştıktan sonra Buca Eğitim Enstitüsü´ne geçti. 1980 yılına kadar burada çalıştı.1980-83 yılları arasında Konservatuarda çalışan Pura 1983 yılında emekli oldu. Güngör Pura halen Söke´de çiftçilikle uğraşmaktadır.