11 Aralık 2017 Pazartesi

ROBİNSON OSMAN'A KAYALI'DAN ANLAMLI HEDİYE

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI ÖZER KAYALI YILLARDIR BAFA GÖLÜ KIYISINDA YALNIZ YAŞAYAN ROBİNSON OSMAN'A BAĞLAMA HEDİYE ETTİ 

Bafa Gölü'nde insanlardan uzak bir yaşamı tercih eden Robinson Osman için, Ekosistemi Koruma ve Doğa Sevenler Derneği üyeleri arasında bir yardım kampanyası başlattı.
Kampanya duyurusunda, Osman'ın tek isteği olan bağlama da yeraldı.
Yıllardır topladığı naylon parçalarından yaptığı çadırında insani yaşam koşullarından uzak bir şekilde yaşayan Osman'ın bu isteğine ilk yanıt Kuşadası Belediye Başkanı Özer Kayalı'dan geldi.
Dernek Başkanı Bahattin Sürücü'yü arayan Kayalı, “Ben şahsen Osman kardeşimize istediği bağlamayı almak istiyorum” dedi.
Sürücü, Başkan Kayalı'nın hediyesi bağlama ve dernek üyelerinin bağışladığı kıyafet ve yiyeceklerle Robinson Osman'ın yaşadığı yere gitti.
Tekneden inerken bağlamayı gören Osman’ın sevinçten gözlerinin yaşardığını kaydeden Bahattin Sürücü, "Ne kadar mutlu olduğunu gözlerimizle gördük. Pek çalabileceğini tahmin etmiyorduk, ancak Robinson Osman bizi utandırdı. Çok sevdiği türkülerden, Bafa Gölü’nün eşsiz manzarasında bizlere güzel bir konser verdi. Sazını elinden bırakmak istemedi.  'Bu yaşıma kadar kimse bana böyle bir iyilik yapmadı. Özer başkanıma benden selam söyleyin, ona çok çok teşekkür ediyorum. Bana bu hediyeyi yaptığı için ona nasıl teşekkür etsem azdır. Allah ne muradı varsa versin, kazalardan belalardan korusun' diyerek teşekkürlerini dile getirdi. Eminiz gece bile onunla birlikte yatmıştır." dedi.
Bahattin Sürücü'nün verdiği bilgiye göre; yıllar önce babası ve engelli kardeşiyle Söke'nin Serçin Mahallesi'ne gelen Robinson Osman, uzun yıllar burada bekçilik, çobanlık ve amelilik yapmış. Hayatı boyunca hiç evi olmayan Osman, yıllar önce insanlardan uzakta rahat edeceğini düşüncesiyle Bafa Gölü'nün en ücra yerlerinden birine yerleşmiş ve naylonlardan oluşturduğu çadırına çok sevdiği Türk Bayrağı'nı asmayı ihmal etmemiş. (HÜSEYİN IŞIK)