18 Mayıs 2015 Pazartesi

DİDİM'DE MÜLTECİ SEZONU AÇILDI


HÜSEYİN IŞIK

DİDİM-İZMİR ARASINDA HER GÜN ONLARCA MÜLTECİ MEKİK DOKUYOR

Aslında bu durum Ege sahillerinde yaşanan bir dram..
Umudun peşinde koşan binlerce insan.
Eskiden kaçak, 
Şimdiyse oturma izinleri bulunan göçmenler.
Hepsinin amacı denizi aşarak Yunanistan'a geçmek.
Başarabileni nasıl bir hayat bekliyor bilinmez.
Başaramayan parası bitene kadar deneyecek.
Hemen her gün yüzlercesi yakalanıyor.
Onlarcası bu yolda hayatını kaybediyor.
Zamanla alıştık bütün bunlara.
Alışamadığımızsa,
Hemen her yerde görmeye başladığımız Suriyeli sayısındaki artış.
Son günlerde adeta bir patlama yaşanıyor.
İzmir Basmane merkez.
Her gün yüzlercesi sahil yörelerine akın ediyor.
Didim gözde yerlerden.
Yolculuk eskiden özel araçlarla gizli olarak yapılırdı.
Şimdi hepsinin oturma izni var.
Saklanmaya gerek duymadan,
İstedikleri yere serbestçe gidebiliyorlar. 
Didim-İzmir arası çalışan otobüsler hergün onlarcasını taşıyor.
Yolculuk akşam saatlerinde İzmir'den başlıyor,
Kaçabilen kaçıyor,
Kaçamayansa Didim sahillerinde sabahlıyor,
Bir sonraki deneme için otobüsle İzmir'e dönülüyor.

VATANDAŞLAR HEM SURİYELİLERDEN HEM DE FİRMALARDAN ŞİKAYETÇİ

Firmalar durumdan çok memnun,
Dolu gidip dolu geliyorlar.
Olan Didimli ve Sökeli yolculara oluyor
Güzergahta yolculuk yapan vatandaşlar rahatsızlıklarını yüksek sesle dile getirmeye başladı.
Vatandaşlar; 
"Otobüslere kokudan binilmediği gibi, bu koku bizim üstümüze de siniyor. Tamam anladık firmalar para derdinde, peki bizim suçumuz ne? Ayrıca bu insanları hiç mi gören yok? Yetkililer, bunlar kaçmadan önce niye önlem almıyor?" şeklinde konuşuyor.