20 Şubat 2015 Cuma

SÖKELİ FATMA YENİGÜN'ÜN SU BORUSUNDAKİ YAŞAM MÜCADELESİ

55 YAŞINDAKİ FATMA YENİGÜN KIŞIN EN SOĞUK GÜNLERİNİ İZMİR'DE OTOYOL KENARINDAKİ SU TAHLİYE KANALINDA GEÇİRİYOR

Bornova’da otoyol kenarında çalışan işçiler ile vatandaşların ihbarı, Fatma Yenigün’ün, yürek burkan yaşamını ortaya çıkardı.

Eşinin ölümü sonrası ortada kaldığını söyleyen Yenigün, kocasının yeğenlerinin kendisine şiddet uyguladığını, yetkililerin başvurularına rağmen yardım etmediğini öne sürdü.
 

Bir metre genişliğindeki kanal içinde yaşamaya çalışan Yenigün, “Eşimin rahatsızlığı dolayısıyla Söke’den İzmir’e geldik. Ancak eşim hayatını kaybetti. Bana bakacak kimse kalmadı. Eşimin hurdacılık yapan yeğenleri vardı. zaman zaman para veriyorlardı. Bir süre sonra bana kötü davranmaya başladılar. Sürekli alkol alıyorlardı. Ben de yanlarından ayrılıp sokaklarda kalmaya başladım” şeklinde konuştu.  

Havaların soğumasıyla birlikte, sokaklarda kalamadığını anlatan Fatma Yenigün, "Ben de burada otoyol kenarında bu yeri buldum. Çöplerden topladığım bazı kumaş ve poşetleri yere serdim. Üzerinde yaşamaya çalışıyorum. Beni burada görenlerin verdiği ekmekleri yiyorum. Çevreden topladığım tahtaları da yakıp ısınmaya çalışıyorum. Buradan başka da gidecek yerim yok. Burada kalmak zorundayım. Yetkililerden yardım istedim ama geri çevirdiler. Bu arada yarın yağmurlar başladığında su geldiği zaman buradan da çıkmak zorundayım" dedi.