15 Şubat 2018 Perşembe

ALKOLLÜ GÖZLÜĞÜ TAKANLAR ZOR ANLAR YAŞADI

SÖKE JANDARMA TİMLERİ ALKOLÜN İNSANI NASIL ETKİLEDİĞİNİ GÖSTERMEK İÇİN BAĞARASI'NDA VATANDAŞLARA ALKOL SİMÜLASYON GÖZLÜĞÜ TAKTIRDI

Söke Jandarma Komutanlığı ekipleri alkollü araç kullanmanın sebep olduğu tehlikelere dikkat çekebilmek üzere sürücüler ile vatandaşlara "alkollü gözlüğü" taktırdı.
"2,5 promil alkollü" etkisi yaratan gözlükleri takanların verdiği tepkiler renkli görüntüler oluşturdu.
Söke'nin Bağarası Mahallesi'ndeki uygulama noktasında gözlüklerle, düz çizgide yürüme ve kaleye şut atma gibi denemeler yaptırıldı. 
Gözlüğü takanların yaşadığı zor anlar renkli görüntüler oluşturdu.
Söke İlçe Jandarma Komutanlığında görevli Astsubay Başçavuş İbrahim Kılınç yaptığı açıklamada, Dünya Sağlık Örgütünün 30 ülkede yaptığı araştırma sonucu, ölümlü kazaların oluşmasında alkolün etkisinin yüzde 65 olarak belirlendiğine işaret etti. 

"BIRAKIN ARABA SÜRMEYİ, YOLDA YÜRÜME ŞANSIMIZ BİLE YOK"

Deneyimi yaşayan sürücülerden Özlem Çetindere, gözlüğü taktığında çok zorlandığını belirtti.
Özellikle kapıyı açmakta bir hayli zorlandığına dikkati çeken Çetindere, "Alkollü insanlar gerçekten bu şekilde oluyorlarsa gerçekten çok kötü bir durum. Kimse alkollü araba kullanmasın." dedi.
Sürücü Mustafa Polat da "Alkol simülasyon gözlüğüyle önümü göremedim. Çizgiler birbirine karıştı. Yoldaki topu göremedim. Bu arada bayağı kendimi kötü hissettim. Yürümemde bir denge bozukluğu oldu. Alkollü bir sürücü bu hale geliyorsa, kesinlikle bir kazaya sebebiyet verir. Televizyonlarda hep izliyoruz ama birad ilk kez bunu yaşayarak gördüm. kendimi kötü hissettim. Tüm sürücülerden hem kendi hem de başkalarının canlarını tehlikeye atmamaları için alkollü araç kullanmamalarını tavsiye ediyorum" diyerek yaşadığı anları paylaştı. 
Program sonrasında, jandarma tarafından şehitler anısına dualar okunup, lokma döktürülerek, yoldan geçenlere ve sürücüler dağıtıldı. (HÜSEYİN IŞIK)