14 Haziran 2016 Salı

TOYRAN'DAN OLAYLI SÖKESPOR KONGRESİ SONRASI İLK AÇIKLAMA

SÖKE BELEDİYE BAŞKANI SÜLEYMAN TOYRAN PAZAR GÜNÜ YAPILAN SÖKESPOR KONGRESİNDE KOMPLOYLA KARŞI KARŞIYA KALDIĞINI SÖYLEDİ

Süleyman Toyran Söke'de yayın yapan 3 radyo istasyonundan canlı yayınlanan programda Sökespor kongresi ile ilgili olarak ilk kez konuştu. 

Gerçekleşen genel kurulun kendisini rahatsız ettiğini kaydeden Toyran, kongrede Söke Belediye Başkanına yönelik bir komployla karşı karşıya kaldığını belirtti.

Toyran, "Genel Kurulda Sökespor'un borçlarıyla ilgili bir soru sordum. Sonrasında bir dayak yemediğim kaldı. Yaşadıkların hiç hoş şeyler değildi. Ben Sökespor’a değil, şu anki yönetime kırgınım, dargınım ve yaşananlardan dolayı üzgünüm” dedi. 

“Biz ne yaptık da bunları hak ettik” diyen Söke Belediye Başkanı Süleyman Toyran; “Süleyman Toyran’a kin duyabilirsin, Süleyman Toyran’ı sevmeyebilirsin ama o gün orada yapılanlar Söke Belediye Başkanı’na yapılmıştır. Söke halkının seçtiği bir belediye başkanına yapılmıştır. Süleyman Toyran ortamı gerecek ne yaptı. Ben 100 kişiyle mi geldim oraya. Bizim kimseden korkumuz yok, kimseye veremeyecek hesabımız da yok. İstesem oraya bir sürü insan yığardım. Bizim böyle bir hesap ve düşüncemiz yok. Böyle düşünce içinde olanlarla da işimiz olmaz bizim” şeklinde konuştu.

“SÖKE HALKI HAKARETE UĞRAMIŞTIR, ÖZÜR DİLEYECEKLER”

Genel kurulda kulüp başkanı Tamer Başkanı Tamer Makaraç'ın hakaretlerine maruz kaldığını söyleyen Söke Belediye Başkanı Süleyman Toyran; “Süleyman Toyran için söylemiyorum. Orada Belediye Başkanının adı olması yeter, o kulüp için onurdur. Kimse buna bile ses çıkarmadı. Bazı şeylere sadece Süleyman Toyran olarak maruz kalsam hiç önemli değil, makam ve seçilmiş bir belediye başkanı hakarete uğramıştır orada. Söke halkı hakarete uğramıştır. Birde benden Süleyman Toyran olarak değil ama Söke halkından; hem yönetim kurulu başkanı, hem de yönetimdeki arkadaşların bir özür borcunun olduğunu düşünüyorum. Hepsi kalkacaklar özür dileyecekler. ‘Biz yanlış yaptık’ diyecekler” dedi.

Başkan Toyran; “Beni en çok üzen durumlardan biri de; Belediye Başkanının böyle bir sözlü tacize uğradığı ortamda yeni yönetim kurulu listesinde bulunup da müdahil olmayan ve tepki vermeyen arkadaşlarımızı da kınıyorum. Bu arkadaşlarımızın yapılanların yanlış olduğunu dile getirmeleri ve bana orada sahip çıkmaları gerekirdi.” diyerek yaşadığı hayal kırıklığını dile getirdi.

“ İSTİFA MI ETTİLER? YİNE GERİ Mİ ÇEKİLDİLER?”

Yönetimin seçildikten 24 saat sonra istifa etmesine anlam veremediğini de kaydeden başkan Toyran; “İstifa etmelerini gerektirecek ne var. 24 saat önce davul-zurnayla yönetimi kutlamışsın, Geleceğin takımını kuracağız önce 3. Lig, ardından 2. Lig diye hedef koymuşsun, karşında farklı bir liste yok, Belediye Başkanı kongreyi terk edip gidiyor sen bu şartlara rağmen kongreni yapıyorsun, hatırı sayılır iş adamlarının ve birkaç oda başkanının destek verdiği listeyle yönetime talip oluyorsun, seçime 10 gün kala 100 yeni üye ile kendini garantileyecek şekilde seçime giriyorsun, kimseye söz hakkı vermeyerek divan oluşturuyor, başkana hakaret edilmesine çanak tutuyorsun ve seçiliyorsun; aradan 24 saat geçmeden istifa ediyorsun. Biri bana bunu açıklasın. Bunların istifa etmeleri için gerekçeli bir kararlarının olması lazım. 24 saatte ne değişti ben bunu merak ediyorum. Söke Belediyesi’nin yardım etmeyeceğini düşündüklerinden dolayı mı? Bunu biri bana açıklasın. Şunu da sormak istiyorum; istifa mı ettiler, geri mi çekildiler?” şeklinde konuştu.  

“SÖKESPOR’UN BORÇLARI SORGULANMALI”

Her fırsatta Sökespor’un borçlarının sorgulanmasını istediğini hatırlatan Toyran; “Göreve gelen arkadaşlar borcu bilerek alacak. Devredecek yönetim de borçları kılı kılına teslim edecek’ dedim. Olması gereken bu, genel kurullar neden yapılıyor. Burada bunlar sorulmadıktan ve sorgulanmadıktan sonra bizim genel kurullarda ne işimiz var. Sökespor’un sağlıklı bir yapıya kavuşabilmesi için Sökespor’un borcunu bilmek durumundayım. Son 15-20 gün karar defteri, gelir-gider tablosu gelsin dedik. Biz bunların hiçbirine ulaşamadık. Ben ulaşamadığım şeyleri genel kurulda soruyorum. Karşılığında tepkiyle karşılaşıyoruz. Ben Sökespor’un borcunu bilmiyorum, yönetimdeki arkadaşların bir çoğunun da bildiğini zannetmiyorum. 500 Bin Lira verdik diyorlar ama, konaklama faturaları, kahvaltılık malzemeler, tesislerin elektriği, yeme içme, oteller dahil aklınıza ne geliyorsa bunların hepsini Söke Belediyesi ödemiştir. Bütün bunların takdirini vatandaşlarımıza bırakıyorum” diyerek sözlerini tamamladı.