29 Mayıs 2014 Perşembe

SURİYELİ GELİNİN HAYALLERİ SUYA DÜŞTÜ


DÜĞÜN GECESİ GÖZALTINA ALINIP DAMATLIĞIYLA TUTUKLANAN SURİYE UYRUKLU HUSAİN R.'NİN MÜSTAKBEL EŞİNİN TAHLİYE UMUDU GERÇEKLEŞMEDİ

Ege sahillerinden insan kaçakçılığı yapmakla suçlanan 19 sanıklı davanın görülmesine Söke 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nde başlandı.

Damatlığıyla tutuklanan Hussain R'nin müstakbel eşi M.H. ise, duruşma sonuna kadar elinde gelinliğiyle bekledi. 

Genç kız, Husain R.'nin tahliye edilmesi umuduyla beklediğini, serbest bırakılması durumunda gelinliği giyip birlikte evlerine dönmeyi hayal ettiğini söyledi. Genç kız, cezaevi ve adliye önünde elinde gelinlikle tahliye kararı bekledi ama umduğunu bulamadı.
 
Damat Husain R. mahkemede, "Ben Özgür Suriye Ordusu'nda askerim. Babam da üst rütbeli komutan. Orada Esad'a karşı savaşıyoruz. Savaştan kaçan vatandaşlarımı, daha rahat yaşamaları için yurt dışına kaçırdım. Bunun karşılığında da bir para almadım. Amacım tekrar ülkeme dönüp rahat yaşamak. Ama maalesef savaş devam ediyor. Ben bu işi insanlık için yaptım" şeklinde ifade verdi.

Mahkeme heyeti, tüm sanıkların tutukluluklarının devamına karar verip, duruşmayı erteledi.
 
Müstakbel eşinin tahliye olması umuduyla elinde gelinlikle Söke'ye gelen Suriyeli M.H. ise, gözyaşları içinde duruşma salonunu terk etti. 

Suriyeli gelin, "Eşim tahliye olacak diye buraya düğünde giydiğim gelinlikle geldim. Mahkeme kendisini tahliye etmedi. Hayallerim suya düştü. Ben onu bir ömür boyu bekleyeceğim. Bu gelinliği giyip, nikah masasına oturup imza atacağım" dedi.