27 Ocak 2018 Cumartesi

USTALARA VEFA EMEĞE SAYGI

SÖKE'DE YAŞAYAN SON KÖRÜKLÜ ÇİZME USTALARINDAN ZEKİ VE MUSTAFA AVCIOĞLU İÇİN "USTALARA VEFA EMEĞE SAYGI" GECESİ DÜZENLENDİ

Söke Kaymakamlığı tarafından Recep Yazıcıoğlu Kültür Merkezinde düzenlenen gecede, iki büyük ustayı protokol üyeleri, ailesi, yakınları, arkadaşları ve Sökeliler yalnız bırakmadı.
Gecede sahneye ilk olarak Söke sevdalısı 84 yaşındaki yaşayan hazine Zeki Avcıoğlu çıktı.
Büyük usta, yaşarken böyle bir gecenin düzenlenmesinden duyduğu memnuniyeti anlatarak başladı konuşmasına..
Henüz 7 yaşında iken başladığı mesleği 77 yıldır ailesine ait iş yerinde sürdüren Avcıoğlu, duygularını şöyle ifade etti: "84 yaşındayım. 58 yıllık sevgilimle evliyim. Hayat arkadaşım, sevgilimle birlikte bir hayat tanıdık. Her zaman, her koşulda birlikte olup altı çocuk yetiştirdik. Çocuklarımızın iyi insan olmaları için çabaladık.  Çocukluğumdan beri babamın dükkânındaydım, yanında çalışırdım. Üzerinden yıllar geçti, hala babamdan öğrendiklerimle mesleğime devam ediyorum.  Bu benim baba sanatım. 7 yaşından buyana çizmelerin arasındayım. Hala daha ilk günkü aşkla, sevgiyle mesleğimi yapıyorum. Büyüklerimiz sağolsun, böyle bir gece düzenleyerek beni yaşarken onurlandırdılar. Hepsine çok teşekkür ediyorum."

"MESLEĞİMİN YOK OLMASINI İSTEMİYORUM"

Kendisi ölünce, mesleğinin de unutulup gitmesinden korktuğunu belirten Zeki Avcıoğlu, "Her vilayetin, yörenin, memleketin kendisine has kültürel bir ürünü vardır. Körüklü çizme de Söke'nin kültürel sanat ürünüdür. Ben Söke'nin adıyla tescillenen bu ürünün, bu sanatın, bu çizmenin ölmesini istiyorum. Bu iş Söke'de kalmasın, biz bunu dünyaya tanıtalım. Söke'nin ismini dünyaya taşıyalım. Benim bütün gayretim Söke'nin ismini bizden sonrakilere de tanıtmak. Ama bunu nasıl yaparız bilemiyorum. Bu mesleğin gelişmesi için yeni çırakların yetişmesi lazım. Mesleğimin yaşaması için ne yapılması gerekiyorsa, ben yapmaya hazırım. Ben mesleğimi çok seviyorum. Eğer çırak yetiştirebilirsek o zaman her şey çok daha güzel olacak. Biz zaten bir gün ölüp gideceğiz ama en azından çizmelerimiz ölmesin. Bütün mesele budur. Bu sanatı nasıl yaşatabiliriz, nasıl gelecek kuşaklara taşıyabiliriz diye düşünmemiz ve bunun üstünde durmamız gerekiyor" dedi.

KÖRÜK USTASI MUSTAFA AVCIOĞLU SAHNEDE

Büyük usta Zeki Avcıoğlu'nun ardından körük ustası Mustafa Avcıoğlu sahneye davet edildi.
Mustafa Avcıoğlu da çocukluğunda baba mesleği olarak tanıştığı mesleğini uzun yıllar yapmadığını, çok değişik iş kollarında çalıştığını söyledi.
Avcıoğlu, yıllar sonra yapmaya karar verdiğinde körük yapmasını bilen bir ustanın kaldığını görerek, kendini bu yönde geliştirdiğini kaydetti.
Söke Belediyesi halk oyunları ekibinin gösterisi ile devam eden gece, ustalara teşekkür plaketi verilmesiyle sona erdi. (HÜSEYİN IŞIK)