9 Haziran 2015 Salı

SARIKEMER MUHTARI DERT KÜPÜ


HÜSEYİN IŞIK

SARIKEMER MUHTARI MEHMET DALMA İLGİSİZLİKTEN ŞİKAYETÇİ

Hafta sonu Sarıkemer'deydim.
Muhtar arkadaşım Mehmet Dalma'yı ziyaret ettim.
Muhtar "Nasılsın?" demeye kalmadı
Muhtar başladı heyecanlı heyecanlı anlatmaya
Yaklaşık bir yıl öncesine kadar belde olan ve belediyesi bulunan Sarıkemer'in bütün yükü Muhtar'ın üstüne kalmış.
Kalmış kalmasına da muhtar muhatap bulamamaktan şikayetçi.
Bir yıl öncesine kadar 38 personeli bulunan Sarıkemer'de, bir zabıta ve 2 süpürgeci kalmış.
Onlar da kendi hallerinde ne yaptıkları belli değil.
Yollar köstebek yuvası olmuş,
Düğün salonunun camı kırılmış ilginen yok.
Eski belediye binası önündeki park ve girişteki yeşil alanlar susuzluktan kurumuş.
Çöpler yollara yayılmış,
Çöp varilleri parçalanmış,
Sokaklar kokudan geçilmiyor, 
Havaların ısındığı şu günlerde adeta salgın hastalığa davetiye çıkarıyor,
Sarıkemer Sağlık Ocağı'na bahçesindeki çöpler nedeniyle, teftişe gelen Çevre Sağlığı Ekipleri "Sağlığa Elverişli Değildir" raporu vermişler.
Yıllardır Yeşilköy, Avşar ve Sarıkemerlinin derdi olan maden kamyonlarına "dur" diyen yok,
Büyük Menderes Nehri kenarındaki sedde üzerinden geçmesi gereken kamyonlar, belediyenin lağvedilmesiyle birlikte mahalle içinden gelişigüzel geçmeye başlamış.
Ağır tonajlı kamyonlar geçilecek yol bırakmamış.
Muhtar defalarca Söke Belediyesi başkan yardımcılarına konuyu şikayet etmesine ve zabıta desteği istemesine rağmen, kimse yardımcı olmamış.
Sarıkemer merkezi Amerikan filmlerindeki terkedilmiş kasabalara dönmüş.
Muhtar Mehmet Dalma dertli mi dertli,
Başkan Süleyman Toyran'ın bir yıl öncesine kadar Söke'nin 4 beldesinden biri olan Sarıkemer'e bir kez olsun gelmediğini belirtiyor.
"Karakaya ve Serçin şenliklerine geçerken uğramadı mı?" diyecek oluyorum.
Muhtar, "Evet şenlikler için geçti, renkli camların arkasından bakarak son sürat durmadan geçti gitti. Bir kez bile uğramazken, elimizde ne varsa aldı, eski belediyenin çöp varilleri vardı, onları aldı, başka yerlere dağıttı, bize bir tane bile vermedi. Bir traktörümüz bari bize kalsın dedim onu da tamir bahanesiyle aldılar. Defalarca belediyeye gittim. Mahallemin sorunlarını anlattım. Hiç kimse ilgilenmedi. Dağlara, tepelere parke taş döşüyorlar, şenlik üstüne şenlik yapıyorlar. Sarıkemer için ne yaptılar. Benim köyüme ne yaptılar. Bir kez olsun siz ne yapıyorsunuz mu? dediler. Ama satmaya gelince benim köyümün, beldemin, mahallelimin olan belediye binasını, arsalarını, tarlalarını satışa çıkardılar. Karşılığında bize ne verdiler. Koskaca bir hiç." diyor.

ASKİ YAPMADIĞI HİZMETLERİ YAPMIŞ GİBİ GÖSTERMESİN

Sarıkemer Muhtarı Mehmet Dalma'nın şikayetçi olduğu kurumlardan biri de ASKİ.
Aski'nin yapmadığı hizmetleri yapmış gibi göstermesinden büyük rahatsızlık duyduğunu belirten Muhtar Dalma,"yaklaşık 3 ay önce 2 bin metrelik içme suyu isale hattını yeniledik, abone bağlantı ve mahalle içi şebeke arterlerini değiştirdik, 100 metrelik yağmur suyu gideri döşedik" şeklinde haber yaptırmışlar. Bu söylediklerinin hiçbiri yapılmadı. Buna benim mahallelim de şahit. Yaptıkları ne mi sadece birer metrelik 6 tane büz koydular. Bir de benim ağzımdan  “İçme suyu arızaları ve yağmur sonrası oluşan su birikintileri günlük yaşantımızı felç ediyordu. Aski ekiplerinin yaptığı çalışmalarla hem yağmur suyu sorunu ortadan kalkmış oldu hem de yenilenmiş içme suyu hattımıza kavuştuk. Çalışmalar için Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Özlem Çerçioğlu’na çok teşekkür ederiz” şeklinde açıklama yapmışlar. Benim böyle bir açıklamam olmadı. Vermedikleri hizmetleri vermiş gibi göstermesinler." dedi.