6 Mart 2017 Pazartesi

DOĞA YÜRÜYÜŞÇÜSÜNÜ AKUT VE AFAD KURTARDI

DİDİM DAĞCILIK VE DOĞA SPORLARI KULÜBÜ'NÜN GERÇEKLEŞTİRDİĞİ BEŞPARMAK DAĞI YÜRÜYÜŞÜNDE DÜŞEREK YARALANAN GÜLDANE PEKGÖZ AKUT VE AFAD EKİPLERİNCE KURTARILDI

Denge Gazetesi'nin haberine göre, Didim'den dün yola çıkan bir grup doğasever Söke-Milas sınırları arasında yeralan Beşparmak Dağı eteğindeki Bağarcık-Kapıkırı doğa yürüyüşüne katıldı.
Yürüyüşçülerden Güldane Pekgöz, yürüyüş sırasında dengesini kaybederek yere düştü. 
Sağ ayak bileğinde kırık oluşan Pekgöz’ün durumu ilk olarak Bafa Jandarma Karakolu’na bildirildi. 
Arama Kurtarma Derneği (AKUT) Kuşadası ekiplerinden yardım istenirken, arazi şartlarının zor olduğundan Muğla İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü’nden de (AFAD) yardım istendi. 
Uzun uğraşlar sonucu ekipler tarafından dağdan indirilen Güldane Pekgöz, Milas Devlet Hastanesi’ne kaldırılarak tedavi altına alındı.
Didim Dağcılık ve Doğa Sporları Grup Başkanı Nusret Tankal‎, talihsiz bir kaza yaşadıklarını belirterek, “Antik Karia yolunda yürüdüğümüz bu parkur, büyüleyici doğası olan Başparmak Dağları’nın yamaçlarından geçerek Bafa Gölü’ne iniyor. Bağarcık-Kapıkırı yürüyüşümüz sırasında düşerek yaralanan Güldane Pekgöz arkadaşımızın sağ ayak bileğinde kırık oluştu. İlk olarak Bafa Jandarma Karakolu ekiplerinden yardım istedik. Ardından AKUT Kuşadası, AKUT Milas ve AFAD Muğla ekipleri yardıma geldi. Yaklaşık 20 kişilik ekiple kurtarma çalışması yapıldı” dedi. (EDİZ VERDİOĞLU)