15 Ocak 2014 Çarşamba

MORALI İLKÖĞRETİM OKULU SOLUCAN ÜRETİM MERKEZİ OLDU

GERMENCİK'İN MORALI KÖYÜ ESKİ İLKÖĞRETİM OKULU'NDA 6000 ADETLİK KALİFORNİYA SOLUCANI ÜRETİM ORTAMI OLUŞTURULDU
Moralı köyünde Kaliforniya Solucanıyla Organik Gübre Üretimi Demonstrasyonu başlatıldı.
Kaynağı İl Özel İdaresince karşılanan demonstrasyon kapsamında, bahçe artıklarından beslenen 6 bin ergin Kaliforniya Solucanı temin edildi. 
Atıl vaziyette bulunan Moralı İlköğretim Okulu binasındaki demonstrasyonda ilk altı ayda solucanların çoğalması sonrasında da organik gübre üretimine başlanması bekleniyor.
Organik Gübre Üretimi Demonstrasyonu projesi ile insan sağlığını tehdit eden zirai ilaç ve kimyasal gübre kullanımını minimuma indirmek, ekolojik yollarla elde edilen vermikompostun (solucan gübresi) kimyasal gübrelerin ikamesi olmasını sağlayıp çiftçiye kendi organik gübresini yine kendisine ürettirmeyi teşvik etmek amaçlanıyor.