6 Mart 2016 Pazar

DİDİM'DE FACİA!

DİDİM'DE MÜLTECİLERİ TAŞIYAN İKİ BOT BATTI; DENİZDEN 18 CESET ÇIKARILDI

Didim'de yasadışı yollardan Yunanistan'a geçmeye çalışan mültecileri taşıyan iki bot battı. İlk belirlemelere göre; 3'ü çocuk, biri hamile kadın 18 kişi öldü, 15 kişi de Sahil Güvenlik Komutanlığı ekipleri tarafından kurtarıldı. 

Bugün saat 09.00 sıralarında, Alo 158 ihbar hattını arayan balıkçılar, Sağtur Tatil Sitesi açıklarında denizde kaçaklar olduğunu bildirdi. Olay yerine giden sahil güvenlik ekipleri, yasa dışı yollardan Yunanistan’ın Bulamaç Adası’na geçmek isteyen mülteci botlarının battığını gördü. Sağtur Tatil Sitesi önünden denize açıldıkları belirlenen kaçaklardan 15’i ise balıkçıların da yardımıyla sağ olarak kurtarıldı. Didim Sahil Güvenlik Bot Komutanlığı’na getirilen kaçaklar, burada hazır bekletilen ambulanslarla, Didim Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Kurtarılan mültecilerin uzun süre suda kaldıkları için hiportermi geçirdiği belirlendi.

Batan botlardaki mültecileri kurtarmak için sahil güvenlik ekiplerinin havadan ve karadan çalışması devam ediyor.