22 Mayıs 2014 Perşembe

AK PARTİ'DE CEZAEVİNE KARŞI

DİDİM'DE KURULMASI PLANLANAN CEZAEVİNE YÖNELİK TEPKİLERE AK PARTİ AYDIN MİLLETVEKİLLERİ DE KATILDI

Ak Parti AK Parti Aydın Milletvekilleri Mehmet Erdem, Semiha Öyüş, Ali Gültekin Kılınç ile Kültür ve Turizm eski Bakanı Atilla Koç, Didim'de yapılacak cezaevinin ilçenin turizm kenti imajını zedeleyeceğini belirttiler.


Akköy sınırları içerisindeki arazinin açık cezaevi yapılmak amacıyla çalışma başlatılması üzerine Adalet Bakanı Bekir Bozdağ'a mektup yazan Erdem, Öyüş ve Kılınç, Didim'in Kültür ve Turizm Bakanlığı'nca 'Turizm Kenti' ilan edildiğini hatırlattı.

Milletvekilleri, mektupta, "Açık cezaevi konusunun bakanlığınızda değerlendirme aşamasında olduğu ve bu hususta bazı yazışmaların yapıldığı duyumunu büyük bir endişeyle aldık. Gerek AK Parti teşkilatlarından, gerekse Didim kamuoyundan aldığımız bilgiler ve şikayetler neticesinde AK Parti Aydın milletvekilleri olarak bahsi geçen 'Açık Cezaevi'nin Didim'de yapılmasını kesinlikle uygun görmüyoruz. Didim'in 'Açık Cezaevi' imajıyla anılması değil 'Turizm Kenti' imajı ile anılması bizim için çok önemlidir."

Atilla Koç da Ak Parti Didim ilçe teşkilatını ziyaretinde, gazetecilerin, ilçeye yapılması düşünülen açık cezaeviyle ilgili sorularını yanıtladı. 

Koç, "Cezaevleri de toplumda olması şart bir müessesedir ancak turizm bölgelerinde cezaevi yapılmasını hoş karşılamıyorum. Bu Turizm Bölgesi ilan edilen kentte bir burukluk oluşturabileceği gibi, açık cezaevi olması da toplumda tedirginliğe yol açabilir" diye konuştu.